КРИВОРІЗЬКУ ГІМНАЗІЮ № 49 КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ АТЕСТОВАНО З ВІДЗНАКОЮ
Атестація – основна форма державного контролю, спрямована на визначення ефективності роботи загальноосвітнього навчального закладу відповідно до державних стандартів, результативності навчально-виховного процесу, аналізу потенційних можливостей навчального закладу та ступеня їх реалізації.
Основним призначенням Критеріїв є оцінка діяльності ЗНЗ під час його державної атестації. Розроблені Критерії є результатом доопрацювання Орієнтовних критеріїв оцінки діяльності загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 14.02.2005 № 99, що пройшли апробацію у навчальних закладах всіх регіонів країни. Під час доопрацювання Критеріїв враховувалися вимоги законодавства України в галузі загальної середньої освіти, досвід місцевих органів управління освітою з проведення атестації навчальних закладів в частині удосконалення та уточнення показників освітньої діяльності закладу, норм та способів їх оцінювання.
Згідно з графіком проведення атестаційної експертизи навчальних закладів та наказу департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 17.09.2013 №704/0/212-13 «Про затвердження Критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів у Дніпропетровській області», наказу управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради від 30.09.2013 №607 «Про проведення апробації Критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів у Дніпропетровській області на базі Криворізької гімназії №49 Криворізької міської ради Дніпропетровської області» у період з 28 жовтня по 11 листопада 2013 року проведено апробацію Критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів у Дніпропетровській області на базі Криворізької гімназії № 49 Криворізької міської ради Дніпропетровської області.
Апробацію Критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів у Дніпропетровській області проводила комісія у складі 14 спеціалістів, які здійснили апробацію всіх напрямів діяльності гімназії згідно з робочою програмою та підготували акт за її наслідками.
Апробацію Критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів у Дніпропетровській області на базі Криворізької гімназії № 49 проведена успішно завдяки дієвій методичній допомозі завідуючого сектором ліцензування та атестації навчальних закладів департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації Безени І.М. та методиста навчально-методичного відділу атестації навчальних закладів регіону та координації роботи з керівними кадрами ДОІППО Туманової Н.П.
Особливу увагу під час роботи звернуто на забезпечення верифікації методології оцінювання, його об’єктивності та відкритості. А також на необхідність мінімізації навантаження на загальноосвітній навчальний заклад у зв’язку з проведенням такого оцінювання. Критерії сприятимуть більш повному відображенню можливостей та результатів роботи ЗНЗ відповідно до вимог чинного законодавства України в галузі освіти.
Об’єктивність оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу забезпечується всебічним аналізом показників (якісних і кількісних) його роботи, оцінка й аналіз яких здійснюється протягом певного періоду.
Згідно з Критеріями передбачається визначення комплексної оцінки діяльності загальноосвітнього навчального закладу (як правило за 3 останні роки), що включає оцінювання ресурсного забезпечення, основних процесів, що відбуваються у ЗНЗ, їхніх результатів, а також окремих питань управління. Тому Критерії згруповано за відповідними тематичними розділами.
Разом з тим, необхідно відзначити, що державна атестація є важливим фактором оптимізації навчально-виховного процесу, засобом стимулювання педагогічної та управлінської діяльності, що суттєво впливає на якість шкільної освіти.
Як відомо, основними завданнями атестації загальноосвітніх навчальних закладів є оцінка реального стану організації та здійснення навчально-виховного процесу, позаурочної виховної та інших видів роботи з урахуванням заявленого статусу та специфіки навчального закладу; оцінка відповідності навчально-виховних досягнень учнів вимогам навчальних програм, оцінка умов роботи та ефективності управління навчальним закладом.
Відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів (зі змінами), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 № 553, зареєстрованого Міністерством юстиції України 08.08.2001 за № 678/5869, наказу Міністерства освіти і науки України від 14.02.2005 № 99 « Про затвердження Орієнтованих критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів», враховуючи рішення Дніпропетровської регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів від 21.11.2013 №171 Криворізька гімназія №49 Криворізької міської ради Дніпропетровської області визнана атестованою з відзнакою (високий рівень) за рівнем початкової, базової загальної, повної загальної освіти з ліцензованим обсягом прийому 900 осіб (наказ департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації від 02.12.2013 № 916/0/212-13) .
Апробація критеріїв показала, що педагогічний колектив закладу забезпечує на високому рівні реалізацію державної політики в галузі освіти, виконання вимог чинного законодавства, завдань, визначених Національною доктриною розвитку освіти України.
Адміністрацією гімназії проводиться значна робота зі створення умов для здобуття учнями повної загальної середньої освіти, зміцнення навчально-матеріальної та матеріально-технічної бази.
Експертиза навчальних досягнень учнів у розрізі навчальних предметів показала високий рівень.
Заслуговує на увагу робота адміністрації гімназії та педагогічного колективу з питань організації фізичного розвитку та зміцнення здоров'я школярів, формування в учнів умінь самостійно добувати і використовувати знання. Методична робота, яка органічно пов’язана з іншими ланками діяльності гімназії, позитивно впливає на рівень кваліфікації вчителів. У закладі сформована база для створення єдиного інформаційного освітнього простору. Єфективність управлінських рішень прослідковується через чітку систему навчально-виховної діяльності педагогічного колективу. На належному рівні забезпечується дотримання прав і свобод учасників навчально-виховного процесу та соціальна підтримка дітей-сиріт та учнів із соціально вразливих категорій. Високий рейтинг навчального закладу простежується через інноваційну діяльність щодо впровадження нового змісту, засобів і технологій навчання, професіоналізм педагогічних кадрів, співпрацю з батьківською громадськістю, демократизацію управління освітнім процесом, сприятливим психологічним кліматом.
Педагогічний колектив гімназії реально й об’єктивно оцінює свою діяльність, розуміє проблеми і систематично працює над їх вирішенням.
Таким чином, атестація загальноосвітнього навчального закладу є важливим фактором оптимізації шкільної освіти.
Виступ завідуючого сектором ліцензування та атестації навчальних закладів департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації Безени Івана Михайловича |
Виступ методиста навчально-методичного відділу атестації навчальних закладів регіону та координації роботи з керівними кадрами ДОІППО Туманової Надії Петрівни |