Своєчасне виявлення та підтримка обдарованих дітей в гімназії, максимальна
реалізація їхніх природних задатків і здібностей‚ становлення креативної особистості, орієнтованої на життя у полікультурному суспільстві, прийняття
відповідальних рішень в умовах
вільного вибору і діалогу в сучасному освітньому середовищі
розглядаються не тільки як винятковість, а і як потенціал майбутнього нашого міста,
держави.
Система роботи гімназії ґрунтується на гуманістичних засадах філософії
освіти, педагогічної та психологічної наук і спрямована на максимальне
залучення всіх ресурсів для виявлення та підтримки обдарованих дітей та молоді,
створення умов для їх всебічного розвитку, надійного соціального та
психологічного захисту.
Система спрямована на
забезпечення формування інтелектуального потенціалу учнів гімназії шляхом
створення оптимальних умов для виявлення обдарованої молоді і надання їй
підтримки з розвитку
творчого потенціалу, самореалізації та
її постійного духовного самовдосконалення.
Мета роботи педагогічного колективу з обдарованими
учнями полягає у вихованні громадянина в дусі патріотизму та
демократичних цінностей, у створенні умов для надання системної
підтримки обдарованій молоді, її творчого, інтелектуального,
духовного і фізичного розвитку.
Основними завданнями функціонування системи
підтримки обдарованих учнів є:
-
визначення основних напрямів роботи з обдарованою
молоддю, впровадження інноваційних методів роботи;
-
розвиток
системи цілеспрямованого виявлення інтелектуально й творчо обдарованих дітей на
основі комплексної психологічної діагностики на різних вікових етапах;
-
оновлення
в навчальному закладі підходів для
творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку обдарованих дітей та
молоді;
-
надання
можливості гімназистам реалізувати власті творчі здібності на терені
дослідницько- пошукової та наукової
діяльності;
-
розробка
методичних, психолого-педагогічних рекомендацій по підвищенню ролі освіти,
професіоналізму підростаючого покоління;
-
створення
максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного та фізичного
розвитку гімназистів;
-
розробка
та впровадження нового змісту освіти, прогресивних технологій навчання і
виховання;
-
підвищення соціального статусу обдарованої молоді
та її наставників;
-
забезпечення скоординованої діяльності гімназії і громадських
організацій з розвитку обдарованої молоді;
-
поглиблення міжнародного співробітництва з питань
сучасних педагогічних технологій виявлення, навчання і виховання обдарованої молоді.
Шляхи і способи розв'язання проблеми:
-
організація роботи з громадськістю із створення сприятливого середовища для розвитку та самореалізації
обдарованої молоді;
-
формування системи виявлення, навчання, виховання
обдарованої молоді і надання їй соціально-педагогічної підтримки;
-
створення банку даних "Обдарованість" та систематичне його поповнення ;
-
розроблення індивідуальних програм
психолого-педагогічного супроводу обдарованої молоді;
-
визначення альтернативних шляхів ефективної
реалізації творчих здібностей обдарованої молоді;
-
проведення олімпіад, конкурсів, конкурсів-захистів,
турнірів і фестивалів та забезпечення участі обдарованої молоді у
міжнародних інтелектуальних і творчих змаганнях;
-
впровадження кращого міжнародного досвіду роботи з обдарованою молоддю;
-
підвищення рівня професійної підготовки
(перепідготовки) педагогічних працівників та вдосконалення методологічних
основ роботи з обдарованою молоддю;
-
забезпечення наступності в роботі з обдарованою
молоддю у школі І, ІІ, ІІІ ступенів;
-
розробка навчальних програм та запровадження
технічних засобів навчання, упровадження спецкурсів та факультативів,
спрямованих на розвиток здібностей обдарованої молоді;
-
формування та впровадження системи соціальної
підтримки і заохочення обдарованої молоді.
Отримані результати:
-
сформована система виявлення і відбору обдарованої молоді та надання їй соціально-педагогічної підтримки;
-
консолідація зусилля гімназії, шефських організацій у роботі з
обдарованою молоддю;
-
удосконалення нормативно-правової бази з питань
навчання і виховання обдарованої молоді;
-
підвищений рівень професійної компетентності педагогічних
працівників у визначенні
методів, форм, засобів та технологій навчання і виховання обдарованої
молоді;
-
розроблений дієвий механізм стимулювання
обдарованої молоді, педагогічних і науково-педагогічних працівників, які
проводять роботу з нею.